ארצנו מאופיינת כמדינה בעלת צפיפות אוכלוסין גבוהה בין המדינות המפותחות. גורם זה, יחד עם אחרים, כגון ריכוז האוכלוסייה בערים הגדולות, קדמה טכנולוגית רבה, מכשירי חשמל רבים ותקשורת אלחוטית מרובה מביאים אותנו למצב של מקורות קרינה רבים בסביבתנו.

העולם הטכנולוגי בו אנו חיים, מוצרי התקשורת הרבים בהם אנו משתמשים  משפרים מצד אחד את רמת החיים שלנו, אולם יכולים להיות גם השפעות אחרות אשר יכולות להשפיע על איכות הסביבה, בריאות הצרכנים ופגיעה בנופים. בתוך שלל ההשפעות של הטכנולוגיה, אנו נתרכז בהשפעות של קרינה אלקטרומגנטית על הסביבה, מה עושים בנדון ואיך ניתן לחיות בשלום עם הטכנולוגיה תוך הנאה מיתרונות הטכנולוגיה ושמירה על הסביבה והבריאות

 

מטרות ונושאי הקורס :

 

הכשרת המורים להעברת תוכנית לימוד סביבתית  בנושא "סביבה בטוחה מקרינה" , ההכשרה נועדה להכרת נושא

הקרינה הבלתי מייננת על ידי המורים זוהי תוכנית , העשרה אינטראקטיבית שמותאמת במיוחד לבתי הספר  כחלק

מחינוך סביבתי ובריאותי מונע" במערכת החינוך אשר היתה

 

מטרת הההכשרה הינה לתת למורים את הכלים הדרושים לשם העברת התוכנית לימוד בכיתות ובכך לסייע ולצמצם

 את חשיפת התלמידים לקרינה אלקטרומגנטית, ולאפשר לתלמידים לרכוש הרגלי שימוש מושכל במכשירים פולטי

קרינה. התוכנית פותחה בשיתוף רשת ערים בריאות, הנחיות משרד הבריאות , ומשרד החינוך והנחיות המשרד

להגנת הסביבה.

 

הקניית ידע בסיסי בתחום קרינה אלקטרו-מגנטית , הכרת הספקטרום האלקטרומגנטי וסוגי הקרינה הקיימים, על סוגי המכשירים והציוד הנלווה אשר פולטים קרינה ,זיהוי ואבחון סוגי הקרינה וכיצד ניתן להתגונן מפניה.

 

לימוד והעשרה בנושא קרינה וגלים אלקטרומגנטיים, עקרונות פיסיקליים, מקורות קרינה בלתי מייננת ,

אינטראקציה של קרינה אלקטרומגנטית באוויר ובחומר, סוגי מתקני חשמל, שטף מגנטי, סוגי אנטנות,

שדה קרוב/רחוק, צפיפות הספק, עוצמות קרינה, אנטנה, אורך גל, רוחב סרט, סוגי אנטנות, הגבר ,

תאימות אלמ"ג, תקנים בארץ ובעולם, ארגוני בריאות בעולם , ICNIRP, WHO, סיכוני קרינה בלתי מייננת,

השפעות ביולוגיות של קרינה RF וELF.

חששות, השפעות  וסכנות אפשריות של הקרינה ,אפקטיים תרמיים, ביולוגים, "ניסוי גנדי" - גוף האדם כ"אנטנה",

ספיגת קרינה ברקמות - תקן SAR , הצגת מחקרים בתחום, רגישות לקרינה EHS .

 

טכנולוגיה, קרינה אלקטרומגנטית, שטף מגנטי, חשמל, תקשורת סלולר,

אנרגיה, קרינה מייננת, קרינה בלתי מייננת, ספקטרום תדרים,

אנטנה, שידור, קליטה, שנאי, קו מתח, ספק כח, מטען

מכשירים: טלפון סלולארי, תנור מיקרוגל, מוצרי חשמל

גל, תדר, אורך גל, עוצמה, אלחוט

השפעות: בריאותיות, סביבתיות, חברתיות.

מונחים: קיימות, איכות סביבה, כלל אצבע, זהירות מונעת

מקורות קרינה בסביבה: טלפון סלולר, טלפון אלחוטי, אינטרנט אלחוטי, מכשיר קשר, תחנות רדיו, שלט לטלוויזיה, שלט לרכב, צעצועים, מגהץ ,אוזניית בלותוס, תחנות טלוויזיה, מחשב, מיקרוגל, ארון חשמל, קווי מתח, מטען, מנורה, תנור, שמש, אור, קול, לייזר, רנטגן, קרינה רדיואקטיבית, אטום, גז ראדון.

 

הכרת מערכת ההולכה של החשמל כולל שנאים, לוחות חשמל, סוגי כבלים. הכרת מערכת השידור הסלולרית , הכרת ציוד מדידה ועקרונות המדידה , חיישנים, מד שדה חשמלי/מגנטי, שיטות מדידה, מדידת הספק, שגיאות מדידה,  סוגי המדידה השונים, נתח תדרים פתרון בעיות קרינה ושיטות המיסוך.

 

מדידות מקווי מתח גבוה, מדידות אנטנה סלולר, מדידות ממקורות ביתיים, המשרד להגנת הסביבה, מדיניות האגף למניעת רעש וקרינה בנושא קרינה בלתי מייננת,  מתן מענה לפניות הציבור, התמודדות עם חשש הציבור מאנטנות סלולאריות ומתקני חשמל, עיקרון זהירות מונעת ויישומו, פיקוח על בטיחות קרינה, תכנון נושא מיגון מתקנים משדות מגנטיים; תיאוריה כללית של מניעה משדות אלמ"ג, אמצעי הגנה ומיסוך שדות אלמ"ג.

 

לאחר סיום ההכשרה המורים יהיו בעלי כלים של ידע, יכולות הדגמה וכן העברת המסרים לתלמידים , כולל שליטה בחומר המוגש על ידי מצגות , חוברות העבודה המותאמות, ההדגמות, שיעורי הבית והטעמת כללי הזהירות.

 

כמוכן כחלק אינטגרלי מהשיעורים יודגמו כל השיעורים בתוכנית לתלמידים, והמורים יתנסו באופן פעיל בהצגת כל מערכי השיעור לדוגמא.

 

ידע מוקדם:

אין צורך – עדיפות למורות עם אורנטצייה מדעית.

 

לתוכנית המלאה: לחץ כאן>

סביבה בטוחה מקרינה

שלח

This field is required.

תודה רבה!

פנייתך נשלחה בהצלחה

This field is required.

This field is required.

צרו קשר

תוכנית חינוך סביבתי, לימוד והכשרה –
"חיים בשלום עם הטכנולוגיה - קרינה בלתי מייננת"

לייעוץ חייגו: 03-6022210